SEDEP Mini Uygulaması İstanbul Senin’de.
İstanbul’da ikamet eden, sosyal veya ekonomik desteğe ihtiyaç duyan hanelere, ihtiyaçları doğrultusunda hak temelli ve bütüncül şekilde desteklerin belirlenmesi için kullanılan SEDEP Programı ile:
- Sosyal destek başvurusunda bulunan ve İstanbul il sınırları içerisinde ikamet eden vatandaşlara sosyal inceleme ekipleri tarafından hane ziyaretinin gerçekleştirilmesi,
- Sosyal inceleme sonrası evrak incelemesi (açık rıza beyanı ile e-imza üzerinden gerekli belgelerin incelenmesi) sürecine istinaden uygun sosyal hizmet modellerinden faydalanılmasının sağlanması,
- Vaka analizi ve gerekli vakalar özelinde yönlendirmelerin yapılması,
Şeklinde iş ve işlemlerin tamamının belirlenen adımlar ile gerçekleştirilmesi süreçlerinin yürütüldüğü bir uygulamadır.
SEDEP Fonksiyonları Nedir?
- Ayni ve Nakdi Sosyal Destek: İstanbul’da ikamet eden, asgari düzeyde temel ihtiyaçlarını karşılamakta güçlük çeken birey ve/veya ailelerin sosyo-ekonomik durumları, meslek elemanları tarafından yapılan sosyal incelemeler neticesinde değerlendirilmekte olup ihtiyaç hali tespit edilen ailelere destek sağlanmaktadır. Sosyal İşler ve Yardım Esasları Yönetmeliği kapsamında; Tek Seferlik Nakdi Destek(Sosyal Destek Amaçlı Nakdi Destek) Düzenli Nakdi Destek(Sosyal Destek İstanbulkart), İstanbul Halk Ekmek ve Bebe Bisküvisi Desteği, Halk Süt Desteği, Eşya Desteği, Gıda ve Hijyen Kolisi Desteği, Yeni Doğan Destek Paketi sağlanmaktadır.
- Diğer Yönlendirmeler:Müracaatçıların ihtiyaç ve talepleri doğrultusunda; Bölgesel İstihdam Ofisi, Psikolojik Danışmanlık Merkezi(PDM), İSMEK, İstanbul Aile ve Danışmanlık Merkezi(İSADEM), İBB Engelliler Merkezi(İSEM), Yuvamız İstanbul vb. desteklere yönlendirmeler yapılmaktadır.