Şehir Hatları, 1952 yılında inşa edilen 70 yaşındaki Paşabahçe Vapuru’nu, 566 yıllık Haliç Tersanesi’nde restore etti. 

Şehir Hatları, 1952 yılında inşa edilen 70 yaşındaki Paşabahçe Vapuru’nu, 566 yıllık Haliç Tersanesi’nde restore etti. Paşabahçe, CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu’nun katıldığı bir törenle, 2010 yılından bu yana ayrı kaldığı İstanbul’a kavuştu.

Paşabahçe vapuru 73.99 metre boyu, 13.71 metre enindeydi. Boğaz’ın en büyüğü değildi ama 994 groston ağırlığıyla en ağır gemiydi. Üstelik toplam 3 bin 200 beygirlik iki motoruyla, tam yolcu yüküyle bile hiç zorlanmadan 18 mil sürate ulaşabiliyordu. Paşabahçe’nin ismi kısa sürede dilden dile yayıldı. 2 Kasım 1952’de yayınlanan Yeni İstanbul gazetesindeki bir haberde Paşabahçe’ye geniş yer veriliyor ve “İstanbul-Bursa yolcuları özellikle Paşabahçe’yi tercih etmeye başladılar. Vapur tam kapasite doluyor, Adalar-Yalova’ arası bağlantı da Paşabahçe sayesinde hızlandı” deniliyordu.

2011 yılında özel olarak Beykoz’da yapılan iskeleye bağlandı ve nikâh salonu olarak kullanılan tarihi gemi Paşabahçe’nin ikinci katında birinci mevki bahçesi bulunuyor. Bu bölüm ahşapla kaplı. Paşabahçe’deki bir diğer detay ise makine dairesinde, makinelerin devir saatleri arasında çelikten bir kalp figürü olması. Üstelik halen yüzebilen, İstanbul’un tek telgraflı gemisi olma özelliğini de barındırıyor.

İBB tarafından restore ederek tekrar hizmete kazandırılan tarihi Paşabahçe Vapuru, düzenlenen etkinlikle yeniden mavi sulara kavuştu. Paşabahçe Vapuru böylelikle 12 yıl sonra Haliç Tersanesi ile Koç Müzesi arasında ilk seferini yaptı.