İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Büyükçekmece sahilinin alt ve üst yapısı tamamen yenilendi. İlçe, dünyadaki örnekleriyle yarışacak bir sahile ve kordona kavuştu. 

İstanbulluların sahilden kesintisiz olarak faydalanabilmesi ve kaliteli zaman geçirmesi için, toplam 98 bin metrekarelik alanda halk plajının yanında, yeşil alanlar, bisiklet ve tren yolu, otopark, bisiklet parkı, engelli şarj istasyonu dâhil pek çok olanak sağlandı. Büyükçekmece Albatros Sahili’nde bulunan mevcut atık su hattının yetersiz olması nedeniyle, bölgede su baskınları meydana geliyordu. Kolektör hattına deniz suyu girişleri yaşanıyor ve arıtma tesisi verimli kullanılamıyordu. Marmara Denizi’ne de atık su girişleri olmaktaydı. İBB, taşkın riskini önlemek ve çevre kirliliğine son vermek için Büyükçekmece Sahil Düzenlemesi işi kapsamında alt yapıyı da yeniledi. İSKİ tarafından 3 bin 610 metre atık su ve 2 bin 720 metre yağmur suyu kanal imalatları gerçekleştirildi.

Yapılan çalışmaların en kritik yerlerinden olan Büyükçekmece Gölü ile Marmara Denizi birleşimi noktasında, kanal çalışmalarına da başlandı. Mevcut atık su kolektör çapının yetersiz olması ve kolektörün ekonomik ömrünü yitirmesi nedeniyle, atık su hattı içerisine deniz suyu girişi yaşanmakta ve buna bağlı olarak arıtma tesisi ekipmanları zarar görmekteydi. Uzun yıllardır yapılmayan ve zor bir proje olan Büyükçekmece Göl geçişinde, İSKİ tarafından gerekli imalatlar yapılarak, 64 metre deniz geçişiyle soruna kalıcı çözüm bulundu. Çalışmalar, 2 etapta tamamlandı. İmalat esnasında Marmara Denizi ile Büyükçekmece Gölü arasındaki su akışı kesilmedi ve hiçbir canlıya zarar verilmedi. Çalışmaların tamamlanmasıyla birlikte Marmara Denizi’ne atık su girişi engellendi.

İstanbul’un en önemli ulaşım ana arterlerinden D100 yolunun (E5), Büyükçekmece mevkiinde neden olduğu sorunlar da çalışmalar kapsamında çözülüyor. Yakın zamana kadar bölgede ana yol ile yan yol arasında herhangi bir ayırıcı olmadığından, toplu ulaşım araçları duraklama yaşadığında, ortalama hızı 80 kilometre saat olan E5 trafiği tıkanıyor, yer yer kontrolsüz çıkış yapan araçlar sebebiyle kazalar yaşanıyordu. Ayrıca yayalar ile E5 ana yolunda trafikte seyreden araçlar arasında fiziki ayırıcı engel olmadığından, yayalara çarpma şeklinde kazalar oluşması söz konusu oluyordu. Yapılan yan yol düzenlemesi ile bir yandan E5 ana yolundaki trafik akıcı hale getirildi. Diğer yandan yan yolda toplu ulaşım noktaları belirlenmiş yayalar için kesintisiz yaya yolu tamamlandı.