İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, Çekmeköy – Sancaktepe – Sultanbeyli metro hattının planlanandan 6 ay erken biteceğini açıkladı.
Haziran 2019’da yapımı durmuş halde yüzde 4 seviyelerindeyken, Ocak 2020’de finansman sorunları çözülerek yeniden yapım aşamasına geçilen Çekmeköy – Sancaktepe – Sultanbeyli metrosunun TBM başlama töreni gerçekleştirildi. İstanbulluların hayat kalitesini, ulaşım konforunu yukarı taşımak için büyük bir atılımla 10 metro inşaatına aynı anda devam eden İBB, yıl içerisinde Bostancı-Dudullu metro hattı ve Rumeli Hisarüstü – Aşiyan füniküler hattının tamamen, Kabataş-Mecidiyeköy hattının ise kısmen kullanıma açacak.
İş başı yaptıklarında metro süreciyle ilgili bilinmezlik olduğunu Sultanbeylililerin ne zaman gelir diye projeyi merak ettiklerini söyleyen İmamoğlu, “Finansman ve borçlanma sürecini iyi yöneterek projeye başladık. Devamıyla ilgili de çok sağlam hazırlıklarımız var. Tamamına erdirmeyi hızlıca istiyoruz. Sultanbeyli, bir an önce İstanbul’un her merkezine ulaşabilecek raylı sistem bağlantısını ulaşsın istiyoruz. Buradaki temel duruşumuzun, siyasi etik duruşumuzun yani heyecanımız şundan yüksek; ben az oy aldığımız ilçelerden birine hizmet etmenin heyecanını daha yüksek yaşıyorum. Çünkü onları ikna etmenin, daha doğrusunu, daha iyisini biz yaparız anlayışını onlara hissettirmenin heyecanını yaşıyorum. Bunu da başaracağız Allah’ın izniyle. Göreceksiniz. Sultanbeyli’de bir sonraki seçimde rüzgarımız başka esecek” diye konuştu.
Proje kapsamında 30 noktada 2 bin 300 kişinin çalıştığı bilgisini paylaşan Başkan İmamoğlu, konuşmasını şöyle tamamladı:
“İstanbul’un her köşesine raylı sistemi eriştirmemiz lazım. Hızlı hareket etmemiz lazım. Özellikle İstanbul’un şehircilik noktasında daha etkin, daha nitelikli bir yaşamı elde etmesi için çok önemsediğimiz Hızray’ı, Sabiha Gökçen’den, Beylikdüzü -Esenyurt’a kadar bir uçtan bir uca 75 kilometreyi neredeyse 50 dakikada alacak bir bağlantıyı yapıyor olmamız önemli. Böylece İstanbul’u birbirine yer altından bağlayan 12 metro hattımızla bu bağlantıyı sağlayarak doğu- batı eksenindeki bu hızlı ulaşımın yine kuzey güney eksenindeki diğer metrolarımızla buluşması İstanbul’a şehircilik açsından avantaj sağlayacak. Kuzey baskısını azaltacak. Oldukları yerlerde mutlu insanları var edeceğiz.”