İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, “Visit İstanbul”u ve dünyanın ilk “yapay zeka rehberi” uygulamasını tanıttı.

İBB, turizmde yeni kuşak iletişim stratejileri kapsamında “Visit İstanbul” web portalını hayata geçirdi. Visit İstanbul ile birlikte, “İstanbul Creators Club Platformu” ve dünyanın ilk yapay zeka rehberi uygulaması da İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu’nun iştirakiyle, bir otelde düzenlenen aktiflikle tanıtıldı.

Bilgilendirici video gösterimleriyle başlayan tanıtım toplantısında ilk olarak, Galatasaray Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Kerem Rızvanoğlu ve Galatasaray Üniversitesi İletişim Fakültesi öğretim üyesi Dr. Yeliz Yücel tarafından, “Kültürel Mirasa Manisiz Erişim” bahisli sunum gerçekleştirildi. Sunumun akabinde konuşan İmamoğlu, şunları söyledi:

“Bugün tanıtımını yaptığımız Visit İstanbul, İstanbul’un dünyaya açılan kapısıdır. Bu platform ile birlikte, tarihin bu büyüleyici kentinin turizm ekosistemini sürdürülebilir, nitelikli ve ortak akılla inşa etmenin heyecanını paylaşıyor, tüm dal paydaşlarımızla İstanbul’un öyküsünü en yaratıcı ve özgün biçimde anlatmayı hedefliyoruz. Visit İstanbul hesapları, ‘Creators Clup’, yapay zekâ uygulaması da tıpkı İBB Miras uygulaması gibi, ‘Bosforus’ gibi, ‘İstanbul Card’ benzeri İstanbul’un turizmini yeniden canlandıracak nitelik çalışmalarımızdan olacak. İstanbul’un, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin turizm amaçlarını hayata geçirerek, kentimizi hak ettiği marka il pahasına hep birlikte kavuşturacağımızdan eminim. İstanbul o denli bir il ki, binlerce yıldır insanların taş üstüne taş koyarak, kendi kültürlerini birbirine karma hale getirerek bize o denli bir medeniyet bırakmışlar ki… Burada o denli şahsî beton hayalleriyle, kanal hayalleriyle İstanbul’u mahvetmeye hiç kimse izin vermedi, vermeyecek. Bu bakımdan biz, bu kente dair çölün ortasında kurulmuş kimi kentlerden ilham alarak, burada hayal kurmayı kendine görev edinenlerle değil, bu şehirde binlerce yıllık kültürün, biriken insanlığın ortaya koyduğu yapıtlarla gurur duyan ve İstanbul’da hayallerini güçlendiren, İstanbul’la birlikte hayal kuran yeni bir akılla bu kenti yönettik ve yönetmeye devam edeceğiz. Bizim en derin aklımız, İstanbul’da bulunan 16 milyon değerli İstanbullunun aklıdır. Biz, o akla prestij ediyoruz. Turizm sektörü konusunda olsun, diğer alanlarda olsun, ortak aklın bizim en başarılı, en sihirli olduğunu belirtiyor, turizmi de bu manada ileriye taşıyacak o haritanın da onların aklıyla ortaya çıkmasını önemsiyoruz.”

Konuşmaların akabinde İmamoğlu, aralarında Şişli Belediye Başkanı Muammer Keskin, eski Turizm Bakanları Algan Hacaloğlu ve Bahattin Yücel’in de bulunduğu iştiraklerle toplantı anısına fotoğraf çektirdi.

İstanbul’un dünyaya açılan yüzü ‘Visit İstanbul’ web portalı, kenti ziyarete gelenleri turist olmaktan çıkarıp İstanbulluya dönüştürecek. Klasiğin ötesine geçerek, yenilikçi bir yaklaşımla turizm irtibatını sıkıştığı ritüelden kurtarmayı hedefleyen ve herkesin tecrübesini erişilebilir kılan Visit İstanbul, kentin kaynaklarını ve kültürünü tüketmeyip besleyen bir yaklaşıma sahip. Ayrıyeten İstanbullunun aidiyetini ve hassaslığını da arttıracak olan çalışma, ortak akılla İstanbul’un sesini tüm dünyaya duyururken, dünyanın en fazla takip edilen ve etkileşim gösteren il hesabı olmayı, dünyanın en katılımcı dijital ortamını sunmayı amaçlıyor.

Proje ile İstanbul’un yapay zeka rehberinin tanıtımı da yapılacak. Kentin ziyaretçilerine, seyahatleri boyunca sesli şekilde rehberlik edecek. Şubat 2024’te hayata geçirilecek yapay zeka uygulaması, dünyada bir ilk olma özelliği taşıyor.

İstanbul’un tüm dünyaya tanıtılmasında eşsiz bir topluluk modeli olarak ortaya çıkan ‘Istanbul Creators Club’; her bir içerik üreticinin kendi gözünden İstanbul’u anlattığı içeriklerin, Visit İstanbul aracılığı ile dünyayla buluşturulmasını sağlar. Bu toplulukta yer alan her bir birey kendi yetenekleri ve kabiliyetleri dağarcığında katkıda bulunabilecekleri ve kendileri için de değer yaratabilecekleri projelere katılma fırsatı yakalayacaklar.