İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, 2023 yılı ‘Faaliyet Raporu Sunumu’nu gerçekleştirdi.
İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu, İBB Meclisi’nde 2023 Faaliyet Raporu’nun sunumunda konuştu.
İmamoğlu açıklamasında şunları kaydetti:
31 Mart 2024 seçimleri, yerel yönetimleri bizden olan ve olmayan diye ayırmamanın, bizim adaylarımıza oy vermezseniz hizmet alamazsınız demeyenlerin, bu anlamda milleti tehdit etmeyenlerin, kendisinden kabul etmediği kişileri, kurum ve kuruluşları cezalandırma anlayışıyla hareket etmeyenlerin ve buna karşı duranların kazandığı bir seçim olmuştur.
Bu ve benzeri davranışları yapan ve bu dili kullananlar açısından ibretlerle dolu bir seçim olmuştur. Milletin verdiği dersin anlaşılacağını ve herkesin bu anlamda gereğini yapacağını umut ederim.
Merkezi hükümet ile yerel yönetimler arasında hizmet üretme ve sorun çözme odaklı uyum ve iş birliği hedefleyen yeni bir anlayışın en üst seviyede hakim olmasını diliyorum. Biz bu yolda dünden hazırız.
2023’te kente özen ve insana saygı anlayışıyla uyguladığımız halkçı politikaların ne kadar doğru ve etkili olduğunu hep birlikte gördük. Son derece yoğun, yenilikçi, özenli sosyal politikalarla büyük bir fark yarattık ve güçlü bir model oluşturduk. İstanbul modelini her alana yaydık.
2019’da sosyal destekleri kesecekler diye aleyhimize kara propaganda yapanların bu durumdan gerekli dersleri çıkarmalarını ve artık yeni bir siyaset mücadelesi ve dilini benimsemelerini bu kapsamda da diliyorum.
Yaptığımız devasa işleri küçük görmeye, yok saymaya ve hatta birkaç adıma sığdırmaya çalışan siyaset anlayışı da 31 Mart’ta tarihin sayfalarına gömülmüştür.
Neler yaptığımıza geçmeden önce bize emanet edilen bütçeyi nasıl kullandığımızın hesabını sizlere vermek istiyorum.
101 milyar 745 milyon TL yatırım
33 milyar 425 milyon TL cari transfer
115 milyar 380 milyon TL ulaşım harcaması
31 milyar 540 milyon TL çevre kaynağı
25 milyar 475 milyon TL sağlık ve sosyal hizmetler kaynağı
19 milyar 645 milyon TL spor, kültür, eğitim harcaması
37 milyar 545 milyon TL raylı sistem sermaye yatırımı
29 milyar 945 milyon TL fen işleri eliyle sermaye yatırımı
14 milyar 355 milyon TL yol yapım ve bakım harcaması
21 milyar 415 milyon TL ulaşım sübvansiyonu
Bunları ülke yönetiminin, bizleri üzen ekonomi politikalarının yol açtığı anormal seviyedeki kur ve fiyat artışına rağmen gerçekleştirdiğimizin altını çizmek istiyorum. Kaynaklarımızı doğru yönettiğimiz için hem borçlandığımızdan daha fazla borç geri ödemesi yaptık hem de İstanbul’un her yanında ciddi ve büyük yatırımları bu süreçte gerçekleştirdik.
Belediye olarak yerel yönetimlerce Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek uluslararası standartlarda yeşil finansman çerçeve metni hazırladık ve yayınladık. Bu doğrultuda yalnızca ülkemizin değil bölgenin de ilk yerel yeşil bonosunu ihraç ederek yerel yönetimlere alternatif finansman konusunda örnek bir işi başardık.
Her türlü kesintiye, pandemiye ve ne yazık ki makro ekonomik çöküşe rağmen İBB’nin borçlarını döviz cinsinden azalttık. Kesinlikle ifade ediyorum, bu zor koşullarda bütçemize bereket getirdik.
Biz yoksulluğun sürdürülüp siyaseten istismar edilmesini değil sonlandırılmasını hedefleyen anlayışla çalışmayı sürdürüyoruz. İnsanlarımızın belediyeden aldığı yardım ve destekle değil, çalışarak ve üreterek kazandığı parayla rahatça yaşayabilmesini hedefliyoruz. Bu çerçevede, 2023 yılında bölgesel istihdam ofislerimizin sayısını 30’a bu ofisler aracılığıyla işe yerleştirilenlerin sayısının da 180 bine ulaştığının altını çizmek isterim.
İETT ve şehir hatlarını yeniden ayağa kaldırıp güçlendirdik. Dünyanın yaşayan ve üreten en eski tersanesi durumunda olan Haliç Tersanesi’ni yeniden aktif hale getirdik. 2019’da uluslararası endekslere göre İstanbul, Avrupa’nın trafiği en yoğun kentlerde en baştaydı. Yaptığımız atılımlar sonucu şehrimiz 2023 yılı itibarıyla 30’uncu sıraya kadar gerilemiştir.
47,3 kilometre uzunluğa sahip 5 metro hattı
Kabataş-Mecidiyeköt-Mahmutbey Metrosu 1. Etap
Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı 1. Etap ve 2. Etap
Ataköy-İkitelli Hattı 1. Etap
Rumeli Hisarüstü-Aşiyan Füniküleri
Kabataş-Mecidiyeköy Metrosu Fulya ve Yıldız İstasyonları
Dudullu-Bostancı Metrosu
47,3 kilometre raylı sistem hattının işletmeye alınmasının yanı sıra bu süreç içerisinde daha önce hiç yaşanmadığı bir şekilde Ulaştırma Bakanlığı tarafından yapılan 2 metro hattının tüm finansmanını 10 ay gibi kısa bir sürede ödeneğimizden kesilerek geri ödemiş durumdayız.
10 ayda geri ödediğimiz kısım daha önce 16 yıl, 17 yıl, 18 yılda geri ödemesi planlanan işlerdir. Türkiye ve dünya tarihinde başka örneği görülmemiş durumdur. Bu uygulama kamu vesayet gücünün partizan ve vicdan dışı bir uygulamasıdır. Kelimenin tam anlamıyla görevi kötüye kullanmaktır. Biz kendimiz aynı ihaleleri, belki çok düşük fiyata, çok daha uzun vadeye ve çok daha standartı yüksek şekilde yapabilecekken, hükümetimizin bu adaletsiz uygulamasını milletimizin dikkatine tekrar sunuyorum. Bu anlamda geri adım atılmasını ve bu işin düzeltilmesini İstanbul halkı adına tekrardan talep ediyoruz.